7th International Conference Research in Didactics of the Sciences

Home

We extend the deadline for normal registration

Dear Colleagues,

We are pleased to announce that, according to your requests, we decided to extend the deadline for normal registration and sending the abstracts until 20 May 2016. Due to the review process and preparation of a book of abstracts the deadline can not be exceeded.

Invitation

Dear Colleagues,

On behalf of the Organizing Committee we would like to invite you for the participation in the
7th International Conference on Research in Didactics of the Sciences, DidSci 2016,
organized by Group of Education of Natural Sciences, Faculty of Geography and Biology, Pedagogical University, Kraków, Poland.
The conference will be held from June 29th June trough 1st July 2016 in Kraków, Poland.

The meeting is a continuation of a long-term cooperation among scientists and teachers from all over the world sharing a scientific interest in natural sciences education.

A major objective of the conference will be to develop a platform for mutual scientific contacts between researchers, teachers and students of natural sciences from European and other countries, and to foster future collaborations between scientists in these countries. It is also an excellent opportunity to exchange experiences obtained at every level of education - from primary school to higher education.

We would like to offer various forms of presentation of your didactics work: keynote speeches, announcements, workshops and poster sessions. Submitted abstracts will be initially reviewed. The conference languages are English (preferred), Polish, Czech, Slovak and Russian.

Detailed information on the conference, the accommodations, and related items of interest can be found on the conference web site. We look forward to seeing you in Krakow.

Yours sincerely,
Małgorzata Nodzyńska - Chairman of the Organizing Committee of DidSci 2016
Paweł Cieśla - Secretary of  DidSci 2016

e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Zaproszenie

Szanowni Państwo!

Zakład Chemii i Dydaktyki Chemii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie organizuje
VI Międzynarodową Konferencję Naukową
BADANIA W DYDAKTYKACH PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH

Konferencja odbędzie się w dniach 25–27 VI 2014 r., w Krakowie.

Celem konferencji jest wymiana doświadczeń z zakresu badań ilościowych i jakościowych w dydaktykach nauk przyrodniczych (chemii, biologii, geografii, fizyki, przyrody, ochrony środowiska, nauk medycznych i innych),  prowadzonych metodami klasycznymi jak i z wykorzystaniem multimediów.

Badania te mogą dotyczyć wszystkich etapów kształcenia: od edukacji wczesnoszkolnej, aż do kształcenia na poziomie studiów wyższych (kierunków chemicznych i niechemicznych).

Do udziału w konferencji zapraszamy: dydaktyków przedmiotów przyrodniczych (chemii, biologii, geografii, fizyki, przyrody) oraz tych nauczycieli akademickich, którzy prowadzą zajęcia z przedmiotów przyrodniczych ze studentami różnych kierunków studiów, jak także nauczycieli uczących w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach.

Zapraszamy również doradców metodycznych przedmiotów przyrodniczych, autorów podręczników do przedmiotów przyrodniczych i pomocy dydaktycznych a także rzeczoznawców Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Konferencja ma na celu wymianę osiągnięć naukowych z zakresu dydaktyki chemii i nauk pokrewnych.

Zapraszamy również naukowców zajmujących się badaniami w naukach przyrodniczych, by przedstawić wyniki najnowszych badań i zapoznać z nimi społeczność dydaktyków. A także by zapoznać się z nowinkami z zakresu dydaktyki, które można zastosować np. w nauczaniu studentów.

 

Abstrakty wygłoszonych referatów i przedstawionych posterów zostaną opublikowane w książce abstraktów, którą uczestnicy otrzymają na konferencji. Istnieje także możliwość wydruku rozdziału w recenzowanej monografii opatrzonej numerem ISBN.


Prosimy o szerokie rozpropagowanie informacji o konferencji

 

Przewodniczący konferencji: dr Małgorzata Nodzyńska

Sekretarz konferencji: dr Paweł Cieśla

 

Wszelkiego zapytania i propozycje prosimy kierować na adres e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Abstrakt

Abstrakt należy napisać w języku ANGIELSKIM i zapisać w postaci dokumentu Microsoft Word (DOC) lub dokumentu RTF (.rtf), przy użyciu czcionki Times New Roman 12 punktów, z pojedynczymi odstępami między wierszami, bez numerów stron. 

Rozmiar strony 21 cm x 29,7 cm (A4), wszystkie marginesy 2,5 cm.

 

Streszczenie powinno zajmować nie mniej niż 0,5 a nie więcej niż 1 strony A4 (do ok. 500 słów), bez rysunków.

Tytuł (Times New Roman 14 pkt, bold, wyśrodkowany)

autor (autorzy), (Times New Roman 14 pkt, wyśrodkowany)

Instytucja (e), państwo, (Times New Roman 12 pkt, kursywa, wyśrodkowany)

adres e-mail (Times New Roman 12 pkt, kursywa, wyśrodkowany)

Główny tekst, który powinien zawierać:

1. Kontekst, ramy i cel
2. Metody 
3. Wyniki 
4. Wnioski i implikacje 

Główny tekst powinien również zawierać opis przedstawionych treści (zakres, przedmiot szkolny, rodzaj / poziom szkoły, badania /koncepcje badań/praktyka)

Literatura

Tylko cytowane pozycje (styl APA)

Słowa kluczowe: (max. 5 słów).

Abstract

The proposal should be plain text typed in English and should be between 0,5 and 1 page. 

Title of contribution;
author(s) - family name first then the name;
affiliation: institution, city, country;

keywords (max 5 keywords);

The main text that should contain:
1. Background, framework and purpose
2. Methods
3. Results
4. Conclusions and implications
The main text should also contain description of presented topic and its scope (school subject, type/level of school, practice or research - if aplicable etc.)

Acknowledgements;

References:
Cited references only (APA style)

In order to submit abstracts please use on-line abstract submition form, that is available here

 

As soon as you submit your abstract via on-line form the confirmation is created with the unique case id. Please save this confirmation and the case id in order to be able to make later corrections of your abstract.

You can make corrections of submited abstracts here